Sunday, October 19, 2014

Recycling - slide frames

Själv älskar jag hösten men de flesta gör det inte. Om du är en av dem som inte gör det är detta en ypperlig tid för att skapa istället. :-)
Utmaningen denna månaden är att använda gamla diaramar. När använde du en sådan senast? Det var allt länge sedan? Varför inte göra något annat med den istället! 

----------------------------------
I personally love the autumn but I know that lots of people don't. What would be better
 than spending those rainy days crafting. :-)

The challenge this month is using old slide frames. When did you last use a slide frame as it was intended for? Long time ago? So why not do anything else with it instead!

Inger
Födelsedagskort
 Jag täckte mina tre diaramar med ett bakgrundspapper som jag gjort med resist.
Det var bara en liten bit kvar men jag hade sparat det eftersom jag gillade det.
Även de där små papperna kan komma till pass någon gång!

I covered my three slides with a resist background paper that I had in my stash. It was just a small piece left but I've kept it since I really liked it. And even those small pieces can come in handy!

När jag hade limmat fast ramarna fyllde jag hålen med glossy accent och lade i
några pärlor. Det blev ett kort som är enkelt men ändå inte!

When glued in place, I filled the hole with glossy accent and put 
some beads in it. A simple but still not a simple card! 

Bröllopsminialbum
 I de övriga alsterna har jag använt diaramar av papp. Dessa är dock i plast och stadigare.
These slide mounts are made from plastic and a bit sturdier.

 Ett minialbumgrattis till bröllopsparet! Hjärtat gjort med glitter och UTEE.
Congratulation to the wedding couple. :-) The heart is made with glitter and UTEE.

 De vackra vintagebilderna kommer från Crafty Individuals.
The beautiful images comes from Crafty Individuals.

Småbitar av allt möjligt. Diecuts, gem, bling.
 Bits and pieces. Die cuts, paper clip, rhinestones.

För ovanlighetens skull har jag använt ett mönsterpapper. Dock stämplat på och distressat.
Very unusual for me but I've used a patterend paper. Stamped and distressed.

 Diaramarna är täckta med gesso och målade i olika nyanser av Lumiere.
The slide mounts are covered with gesso and then painted with different colours of Lumiere.

 Inget alster utan infärgad bandage!
Of course I had to add some coloured bandage!

 Löven är gjorda i krympplast.
The leaves are made of shrink plastic.

 Och en massa band och fiber för att avsluta min kreation.
And lots of ribbons and fibers to finish off my creation.

 Kylskåpsmagnet
En kylskåpsmagnet. Diaramen är täckt med papper, skrev ut texten och satte ett
OH-papper för. Ugglan är gjord i lera i en silikonform och målad.

 I made a magnet for the refrigerator. Covered th slide with paper, inserted acetate paper 
and printed text. The owl is made of clay in a silicon mould and then painted.

No comments: